Byta fönster BRF

Energiglas Stockholm
Att byta fönster för er BRF till exempelvis energiglas kan sänka uppvärmningskostnaderna i er fastighet. Energiglasfönster är fönster som antingen har 2-glas eller 3-glasfönster. De har även gas som isolerar mellan fönsterglas. Gasen mellan fönster ser till att ingen luft kommer in. Vi på Fönsterkonsultgruppen är experter på fönster och har arbetat med många BRF:er i Stockholm. Att byta fönster i en BRF är ett stort projekt. Det är många fönster som ska bytas ut, samtidigt och arbetet ska gå framåt, hantverkare ska anlitas etc. Det är här som vi kan hjälpa er bostadsrättsförening med arbetet att byta fönster i er BRF. Fönsterkonsultgruppen är konsulter, som namnet säger och vi kan hjälpa er BRF när ni ska byta fönster.

Byta fönster i er BRF

De slags fönster som FK-Gruppen rekommenderar när BRF:er vill byta fönster är att byta till energiglasfönster med effektivt solskydd. Till skillnad mot andra solskyddsfönster som håller borta värme och ljus från solen, så släpper fönster med energiglas in det nödvändiga dagsljuset. Att byta fönster till energiglasfönster släpper in värmen från solen är bland det klokaste man kan göra. Dessa fönster släpper inte ut den värmen utan behåller den inomhus. På så sätt kan fönster med energiglas halvera värmeförlusten och samtidigt spara på uppvärmningskostnaderna.  Under dagar med solsken, ser era nya fönster till så att värmen stiger inomhus. Kalla dagar behöver du inte elda på lika mycket när solen skiner.

Varför byta fönster för bättre isolering?

• När du byter fönster i en BRF förbättrar ni avsevärt inomhusklimatet hos alla boende eftersom de ser till att minska kallras och även strålningsdrag utifrån.
  • Ni minskar behovet av uppvärmning vilket är bra för BRF:s ekonomi och är dessutom bra för klimatet.
  • Att byta fönster i er BRF till energifönster, minskar draget från fönster, vilket bidrar till en bättre hälsa för alla inomhus.
Hur går det till att byta fönster i en BRF till energifönster? Det går att byta bara fönsterglaset till energiglas eller till en isolerkasett med energiglas och argongas, som isolerar fönster. Det går även att byta ut hela fönstret, och montera helt nya energifönster. Ta kontakt med oss om ni önskar byta fönster i er BRF!

Att byta fönster till fönster med energiglas kan sänka uppvärmningskostnaderna i er fastighet. Energiglasfönster är fönster som antingen har 2-glas eller 3-glasfönster. De har även gas som isolerar mellan fönsterglas. Gasen mellan fönster ser till att ingen luft kommer in, På så sätt kan du inte hitta mer isolerade fönster än Energifönster.

Solskyddande energiglas

Dessutom brukar de moderna energiglas ha ett effektivt solskydd, men till skillnad mot andra solskyddsfönster som håller borta värme och ljus från solen, så släpper fönster med energiglas in det nödvändiga dagsljuset. Moderna fönster med energiglas släpper in all värmen från solen, men de släpper inte ut värmen utan ser till att behålla den inomhus. På så sätt kan fönster med energiglas halvera värmeförlusten. Så mycket som 30% av uppvärmningen, sipprar ut ut våra bostäder, om man inte skaffar fönster med särskilda energiglas.

Under dagar med solsken, ser energifönster till så att värmen stiger inomhus. Kalla dagar behöver du inte elda på lika mycket när solen skiner.

Varför byta fönster till energifönster?

• Med energifönster förbättrar du avsevärt inomhusklimatet hos dig eftersom de ser till att minska kallras och även strålningsdrag utifrån.
  • Du minskar behovet av uppvärmning vilket är bra för din plånbok och dessutom som är bra för klimatet.
  • Energifönster minskar draget från fönster, vilket bidrar till en bättre hälsa för alla inomhus.

Hur går det till att byta till energifönster? Det går att byta bara fönster, till energiglas eller till en isolerkasett med energiglas och argongas, som isolerar fönster. Det går även att byta ut hela fönstret, och montera helt nya energifönster.

Ta kontakt om ni vill byta fönster i er BRF!

Vi är ett Konsultbolag i Stockholm med Fönster som specialitet

FK-Gruppen är ett oberoende konsultbolag, vars medarbetare tillsammans har lång erfarenhet av fönsterbesiktning, konsultation gällande fönster och underhåll av fastigheter. Tillsammans besitter vi all den kompetens som behövs för att erbjuda kvalificerad och heltäckande hjälp till fastighetsägare, förvaltare och bostadsrättsföreningar när det gäller byggnaders klimatskal. Vår absoluta spetskompetens är inom fönster men vi tillhandahåller kunskaper inom hela klimatskalet.

Företaget

Reportage om FK Gruppen i tidningen Bygg & Fastighet

Referenser

Alla projekt börjar med en vision - vi vet hur man når dit.